Pakara painotteinen jalkajumppa KOTONA

by - marraskuuta 20, 2017




Treeni kiinnostaa, mutta aikaa tai kiinnostusta ei ole kuntosalille menoon? Ei hätää, tänä päivänä kotitreenit ovat yleistyneet ja niiden ohjeita löytyy netistä paljon. Tässä oma, hyväksi todettu kotitreeni pepulle ja jaloille. 

Tämä kyseinen treeni on kehonpainolla tehtävä. Jos kuitenkin haluat käyttää lisäpainoja, sopii kahvakuula moniin liikkeisiin. Treenissä on hyvä olla - tuoli, jolle voit varata painoa ja jumppamatto. 




1. Bulgarialainen kyykky

(tähän tarvitset avuksi penkin)


Pidä paino tukijalalla ja kyykisty. Palaa ylös ja toista. 




2. Perinteinen kyykky



Kyykkää oikein alas ja tuo persusta taaksepäin. Pidä liike hallittuna koko liikkeen ajan. Kädet voit pitää lanteilla tai suorana edessä. Toista. 




3. Pakarapotku konttausasennossa


Pidä hetken verran kohotettua jalkaa ylhäällä pakaraa puristaen. Laske jalka hallitusti aloitusasentoon ja toista. 


4. Lantionnosto


Nosta lantio ylös pakaraa puristaen. Palauttaessasi aloitusasentoon, pidä kroppa tiukkana. Toista. 



5. Lantion nosto yhdellä jallalla


Nosta jalka ylös (kuvasta näet mallia).  Pidä paino tukijalalla. Nosta lantio ylös pakaraa puristaen. Palauttaessasi aloitusasentoon, pidä kroppa tiukkana ja lantio suorana. Toista. 





Kaikki liikkeet peräkkäin kuntopiirinä.

Jokaista liikettä 1o toistoa (per jalka).

Ensimmäisen kierroksen voit tehdä rauhallisemmin lämmittelynä. Kokonaisuudessaan 4-6 kierrosta itsestäsi riippuen.




Jos kaipaat lisää kotitreeni vinkkejä -Hikiseen kotitreeniin pääset TÄSTÄ



You May Also Like

0 comments

Kiitos kommentista!

Instagram